Korona-ajan virtuaaliset seminaarit | Virtual conferences during the corona era

(Please, scroll down to read in English.)

Koronakevään aikana merkittävä määrä seminaareja ja konferensseja peruttiin. Mutta oli joukossa innovatiivisiakin järjestäjiä, jotka uskalsivat ottaa riskin ja järjestää niitä verkossa. Itse olin keväällä mukana pitämässä esitelmää kansainvälisessä QQML-konferenssissa (Qualitative and Quantitative Methods in Libraries), joka siirrettiin nopealla aikataululla verkossa pidettäväksi.

Konferenssissa oli osallistujia 51 valtiosta ja konferenssin abstraktijulkaisussa oli yhteensä 105 esitystä. Esitykset käsittelivät taas laajasti kirjastoalan teemoja. Käyttäjätutkimukset ja siinä hyödynnettävät erilaiset menetelmät olivat yksi selkeä teema ja toinen digitaalisen ja avoimen tieteen kysymykset. Myös kirjastojen johtamisesta ja kehittämisestä oli runsaasti esityksiä. Konferenssipapereita voi käydä lukemassa Qualitative and Quantitative Methods in Libraries -lehdestä.

Konferenssin tekniikka sujui todella hyvin. Esitykset oli ajoitettu Suomen aikaan, joten aikaviivettäkään ei tällä kertaa tullut. Tuntumaksi jäi, että videokonferenssilla toteutettu sessiotyöskentely muodostui intiimimmäksi ja keskustelukynnys oli matalampi kuin saleissa tapahtuvissa esityksissä.

Kirjastopäivistä webinaariksi

Itä-Suomen kirjastopäivistä on muodostunut jo perinne ja suunnittelimme pitävämme ne Joensuussa elokuussa 2020. Kevään aikana suunnitelmat muuttuivat täysin ja lopputuloksena oli maailman ensimmäinen itäsuomalaisten kirjastojen webinaari Tunne, totuus ja tieto – kirjasto totuudenjälkeisessä yhteiskunnassa.

Ohjelma koostui kahdesta aiheeseen liittyvästä esityksestä, joista ensimmäisessä professori Esko Valtaoja pohti, mitä tieto, totuus ja tunne ovat. Toisessa kirjastotoimenjohtaja Tuula Haavisto käsitteli tietokirjoja kirjastojen aliarvostettuna aartehistona. Tämän lisäksi pidimme kaksi paneelia, joista toisessa keskustelimme kirjailijoiden kanssa fiktion ja faktan olemuksesta. Toinen käsitteli kirjastojen palveluita korona-aikana.

Webinaarista tuli menestys, osallistujia oli ympäri Suomen ja palaute oli erittäin hyvää. Tekniikka toimi erinomaisesti ja aihekin oli ajankohtainen. Oma erityinen säätämisensä oli tekniikan haltuunotto esiintyjiltä, joka hoidettiin tutustumalla ja harjoittelemalla yhdessä käytettyä suoratoistojärjestelmää. Alun jännityksen purkauduttua, yleisin kommentti tekniikasta oli: ”Tämähän toimii!”.

Seminaarien uusi normaali

Kokemani konferenssit osoittivat ensinnäkin sen, että myös verkon kautta voidaan järjestää kotimaisia ja kansainvälisiä konferensseja. Tekniikka alkaa olla tuttua ainakin korkeakouluympäristössä. Matkustamisen vähentyminen säästää luontoa, mutta elävien ihmisten kohtaamista ja epävirallista juttelua jäin eniten kaipaamaan.

During the corona pandemic, a significant number of seminars and conferences were cancelled. However there were some innovative organizers who dared to take the risk and organize them online. In the spring 2020, I was presenting a presentation at an international QQML conference (Qualitative and Quantitative Methods in Libraries ) that was postponed for a quick schedule to be held online.

The conference was attended by participants from 51 countries and the abstract publication of the conference included the abstracts of 105 presentations. The presentations dealt extensively with library themes. User research and the different methods used in it were a distinct theme of the presentations and another was the issues of digital and open science.

The biannual library conference in eastern Finland has already become a tradition, and we planned to hold it in Joensuu in August 2020. During the spring, the plans changed completely and the result was our webinar: The Feeling, truth, and information – Library in a post-truth society.

These conferences I have experienced showed that domestic and international conferences can also be organized online. The technology is starting to become familiar, at least in an academic setting. Reduction in travel saves nature, but I really missed meeting real people face-to-face, as well as, the informal conversations between participants.

Jarmo Saarti
Kirjaston johtaja | Library director

Jaa tämä / Share this
Share

Uuden työntekijän tervehdys! | Meet a new staff member!

(Please, scroll down to read in English.)

Olen Marika Mahlavuori ja vapaa-ajalla minut tavoittaa usein tenttikirja, jonkin sortin muistikirja tai neulepuikot kädessä. Tällä hetkellä puikoilla on tekeillä kuudes islantilaisneulepusero. Lähellä sydäntäni on myös lenkkeily ja nokipannukahvit.

Olen asunut Joensuun seudulla koko elämäni ja filosofian maisterin paperit sain Itä-Suomen yliopistosta Suomen historian saralta. Hurahdin opiskeluun toden teolla toisen vuosikurssin aikana, ja olen opiskellut kasvatustieteitä (aineenopettajan, luokan- ja erityisopettajan sekä rehtorin näkökulmista) sekä teologiaa ja yhteiskunnallisia aineita. Tällä hetkellä työnalla on informaatiotutkimuksen opintoja sekä jatko-opinnot Suomen historiasta.

Siirryin elokuun alussa opetusmaailmasta Joensuun kampuskirjastoon tietoasiantuntijan tehtäviin. Töiden aloitus on ollut etätyöpainotteista korona-aikana. Minuun saatat törmätä esimerkiksi tiedonhaun opetuksen parista ja välillä asiakaspalvelusta.

Marika hymyilee etätöissä kotitoimistossa, jossa on kirjahylly ja tietokone. Marika smiling in her office at home with bookshelf and laptop at the background.
Marika etätöissä | Marika working from home

My name is Marika Mahlavuori and in my free time I can often be found reading set books, writing in a notebook, or knitting. I am currently knitting my sixth Icelandic wool sweater. I also enjoy jogging and making coffee on the open fire.

I have lived in the Joensuu region my whole life, and I completed my master’s degree in Finnish history in the University of Eastern Finland. I got swept away by my studies in my second year, and I have since studied educational sciences (from the point of view of a subject teacher, class and special class teacher as well as a principal), theology and social sciences. Currently, I am working on information studies and postgraduate studies in Finnish history.

I took the leap from the world of teaching to become an information specialist at the Joensuu Campus Library in August. I started my work by working mostly from home due to the Covid-19 pandemic. You may find me teaching information retrieval, for example, and serving customers from time to time.

Marika Mahlavuori
Tietoasiantuntija | Information specialist
Opetus- ja tietopalvelut | Training and information services

Jaa tämä / Share this
Share

Taisa auttaa sinua tiedonhaussa | Taisa helps you with information retrieving

(Please, scroll down to read in English.)

Vuosi 2020 ei unohdu ikinä! Ei ainoastaan korona, mutta myös se, että aloitin UEF kirjastolla uudessa pestissäni tietoasiantuntijana toukokuussa 2020. Uusi työ on jo sinällään jännä asia, mutta että aloitat työnteon ilman, että pääset livenä näkemään työkavereitasi. Se vasta jännää onkin! Mutta eipä mittään, savolaisella lupsakkuudella eteenpäin ja kyllähän se asiaa auttaa, että olen opiskellut ja työskennellyt Kuopion yliopistossa ja sittemmin Itä-Suomen yliopistossa vuodesta 1999 saakka. Muutaman vuoden ensalkuun opiskelin fysiikkaa, minkä jälkeen pääsin ravitsemustieteelle. Valmistuin hiljalleen terveystieteiden maisteriksi sekä laillistetuksi ravitsemusterapeutiksi vuonna 2011, minkä jälkeen jatkoin vielä jatko-opintoihin valmistuen filosofian tohtoriksi, ravitsemustiede pääaineena, vuonna 2017. Tutkijan ura sai jatkoa yliopisto-opettajan työn ohessa kansanterveystieteen ja kliinisen ravitsemustieteen yksikössä väitöksen jälkeen. Opettaminen ja opiskelijoiden ohjaaminen ja etenkin kohtaamiset olivat parasta antia yliopisto-opettajan työssä ja on aivan mahtavaa, että tässä uudessa tietoasiantuntijan työssä saan jatkaa samaan malliin. Olen siis palveluksessanne sekä tiedonhakuun että tutkimuksen tuen palveluihin liittyen. Ota vain rohkeasti (etä)yhteyttä!

Silmälasipäinen nainen katsoo ylöspäin kohti kuvaajaa, taustalla etätyöpiste tietokoneineen.
Taisa etätyöpisteessään kotona | Taisa working from home

I will never forget this peculiar year 2020! Not only covid-19 but also the fact that I started a new job as a information specialist at the UEF Library in May 2020. New job is exciting enough but how about starting a new job without seeing your new colleagues face to face. That’s something else but no worries, I just keep the spirit up and of course it helps that I have studied and worked at the University of Eastern Finland since 1999. I studied applied physics for a couple of years before moving to clinical nutrition. First I graduated as a Master of Health Sciences and after that as a PhD (Clinical Nutrition). After the dissertation I worked three years as a university teacher and utterly enjoyed working with students. I am grateful that I can continue working with students here in library too. So please, don’t hesitate to contact me if you have any questions about information retrieving or you need any support for your research.

Taisa Sallinen
Tietoasiantuntija | Information specialist
Opetus- ja tietopalvelut | Training and information services

Jaa tämä / Share this
Share

Muutoksia UEF-Primon haun taustalla | Changes behind UEF Primo search

(Please, scroll down to read in English.)

Ilmestyikö tuttujen UEF-Primo -hakujesi tuloksiin yhtäkkiä huomattavasti enemmän hakutuloksia? Muuttuivatko hakutulosten keskinäiset järjestykset?

UEF-Primon kansainvälisten artikkeleiden haun taustalla oleva PCI (Primo Central Index) -hakuindeksi siirtyi aiemmin tällä viikolla unholaan ja järjestelmäntoimittaja korvasi palvelun uudella CDI (Central Discovery Index) -indeksillä. Muutos koskee tämän vuoden aikana kaikkia PCI:tä käyttäneitä organisaatioita maailmanlaajuisesti ja niin myös kotoista yliopistoamme.

Miten muutos vaikuttaa tiedonhakuun UEF-Primossa?

CDI:hin siirtyminen vaikuttaa UEF-Primon hakutuloksiin kohdistettaessa haku kansainvälisiin artikkeleihin, elektroniseen aineistoon ja kaikkeen aineistoon. Kirjaston kokoelmat -hakuun muutos ei vaikuta.

Näkyvin muutos siirtymisessä on hakutulosten määrän kasvu. Tämä johtuu mm. CDI:n indeksoiman materiaalin suuremmasta määrästä sekä palvelun taustalla olevan hakukoneen uudistumisesta. Tallennettujen viitteiden linkit, tallennetut haut ja uutuusvahdit säilyivät muutoksessa ennallaan, vain hakutulosten määrä ja järjestys muuttuivat tallennetuissa hauissa.

Lisäksi muutoksia voi näkyä esimerkiksi hakutulosten metatiedoissa ja CDI:n uudessa tavassa niputtaa eri palveluntarjoajien kautta saatavilla olevia viitteitä yhteen.

Haut, joihin muutos vaikuttaa.
Haut, joihin muutos vaikuttaa.
The change to CDI affects the searches shown here.
The change to CDI affects these searches.

Did you notice an increase in the search results of your favourite UEF Primo search? Did the ranking of the search results suddenly change?

These things and a few more happened because the search index behind UEF Primo’s international articles search changed from PCI (Primo Central Index) to CDI (Central Discovery Index) earlier this week. During this year, the change will take place globally in all the organisations using PCI, thus our university is not an exception.

How does the change affect your searches in UEF Primo?

The change to CDI affects the searches focused on international articles, all e-resources and everything at once. The change does not concern searches focused on the library catalog.

The most noticeable change is the quite significant increase in search results. This is due to a larger amount of data indexed by CDI and the new search engine behind the service. All your saved records and searches together with the search alerts should have stayed unchanged – only the number of search results and the ranking of results have changed.

Additional changes may have occurred on the metadata of the records and in the way CDI merges records from two or more different services.

Juho Jussila
Tietoasiantuntija | Information Specialist
Tietoaineistopalvelut | Collection Services

Jaa tämä / Share this
Share

Hymy- ja valitusviikot kevät 2020 – vastaajina Arja Juntunen, Jukka Kananen ja Riitta Porkka | Smiles and Complaints Week, spring 2020 – responses by Arja Juntunen, Jukka Kananen and Riitta Porkka

(Please, scroll down to read in English.)

Joensuu

Olisi hyvä saada kirjaston materiaalia enemmän sähköiseen muotoon.
Valitettavasti kaikkea opetuksessa ja tutkimuksessa tällä hetkellä tarvittavaa aineistoa ei ole saatavana sähköisenä. Hankintaperiaatteemme on, että kaikki aineistot hankitaan sähköisenä aina kun se on mahdollista. Teemme myös koko ajan yhteistyötä oppiaineiden kanssa niin, että entistä suurempi osa opiskelussa vaadittavasta aineistosta olisi sähköisessä muodossa.

Hyvä, että teillä on paljon verkkokirjoja ja että Liukulan artikkeleita on myös mahdollista saada luettaviksi sähköisinä!
Kiitos palautteesta. Artikkeleiden, myös vanhempia, sähköinen saatavuus paranee koko ajan. Tässä yhteydessä voisin myös mainostaa, että UEF on mukana kansallisessa Tutkain-hankkeessa, joka huimasti kasvattaa kotimaisten artikkeleiden sähköistä saatavuutta.

Kirjaston toisen ja kolmannen kerroksen A- ja B-saleissa on kylmä. Lisäksi kirjaston valaistusta tulisi parantaa. Ylipäätään kirjaston viihtyvyyttä olisi mielestäni pyrittävä parantamaan ainakin nyt ensisijaisesti valaistuksen ja lämpötilan osalta. Muuten kirjaston palvelut toimivat hyvin.
Viemme palautteesta tietoa eteenpäin. Ongelma ei ole helposti ratkaistavissa, koska rakennus alkaa olla jo vanha ja vaatisi ehkä peruskorjaustason ratkaisuja. Yritetään kuitenkin edistää tätä siinä määrin kuin se on mahdollista.

The library or at least parts of it should be open to students for 24/7 regardless of having a badge. Especially during Finnish winter the current situation is a huge safety risk. If a student were to accidentally leave keys and/or cell phone inside they may not be able to get into their building at home (as the key pads are deactivated at night), which for some students is an hour walk away already. Relying on deposits for badges and fines for opening the doors is asinine at best. It puts undue strain on us as students when all we want is a study place that is warm and maybe has access to a printer.
Kun nykyinen käytäntö on suunniteltu, on siinä haluttu huomioida käyttäjien turvallisuus kokonaisvaltaisesti. Siihen liittyy myös se, että käyttöoikeus on rajattu kulkutunnuksen lunastaneille ja sen myötä käyttösäännöt hyväksyneille turvallisuusohjeisiin perehtyneille henkilöille. Kulkutunnistetta ja avainta ei saa unohtaa kirjastoon, se on osa käyttäjän vastuuta.

Kiitos ihana kirjaston henkilökunta! Kirjastoon kokee aina olevansa tervetullut, vaikka tulisi luimistellen vino pino rästikirjoja repussa, aina otatte lämpimästi vastaan ja autatte asiassa kuin asiassa.
Kiitos, välitämme palautteen henkilökunnalle. Ja ei tarvitse luimistella, koska tämä on meille kirjastossa työskenteleville tutuksi tullutta päivittäistä toimintaa. Et siis ole tässä tapauksessa “ainutkertainen”

Olisi todella mukavaa, jos yliopiston rakennuksissa olisi sellaisia pieniä äänieristettyjä “puhelinkoppeja”. (Olen nähnyt tällaisia Karelia AMK Tikkarinteen kampuksella) Nykyisellään ei ole oikein mitään paikkaa, missä voisi käydä rauhassa soittamassa tärkeitä puheluita. Toivoisin, että kirjaston lukusali ja yläkerran salit voisivat olla lämpimämpiä. Välttelen noissa paikoissa opiskelemista siksi, että en tarkene olla siellä ilman lapasia ja takkia.
Välitetään puhelinkoppitoive eteenpäin, samoin kuin tilojen lämpötilaongelmat.

En aina pysty keskittymään opiskeluihini, kun kirjastossa saatetaan vain jutella ja hihitellä keskenään.
Joensuun kampuskirjaston ensimmäinen kerroshan on jaettu äänivyöhykkeisiin, joissa osasta saa jutella ja hihitelläkin, toki toiset käyttäjät huomioon ottaen. Lukusali taas on täysin hiljainen tila. Auttaisikohan siirtyminen sinne asiaa?

UEF-Primo

Primo on aivan hirvittävän huono käytettävä. Se on epäselvä ja millä tahansa laitteella sitä käyttääkin, sivusto päivittyy automaattisesti tai siirtyy hakutulosten alkuun itsekseen, mikä vaikeuttaa teosten etsimistä tai tarkastelua. Huono käytettävyys ei innosta etsimään teoksia lainkaan.
Ikävä kuulla. En saanut kommentistasi tarpeeksi tietoa, jotta voisimme selvittää, onko kyseessä vika vaiko ominaisuus. Sivusto ei “päivity” automaattisesti, eikä siirry hakutuloksen alkuun itsekseen, tällaisia toimintoja ei Primoon ole rakennettu. Ks. pikaopas ja hakuohjeet.

Primo on melko haastava käyttää ja etenkin mobiililaitteella sen selaaminen on kankeaa. Toivoisin myös enemmän aineistoja sähköisessä muodossa. Kirjaston työntekijät ovat kuitenkin ihania ja auttavaisia!
Mobiilipuolen toiminta ei ole vielä täysin kunnossa, mutta käyttöliittymän skaalautuvuutta ja toimintaa kehitetään koko ajan käyttäjäystävällisempään suuntaan.

Koronakevät

Kirjaston materiaalia pitäisi saada enemmän sähköiseksi, monet eivät saaneet kurssikirjoja, kun kirjastot sulkeutuivat ja kirjoja on rajattu määrä, koska monet veivät itselleen kotiin “miljoona” kirjaa ja muille ei jäänyt oikein mitään. Monien opinnot venyvät sen takia, koska kaikkia materiaaleja ei ole saatavilla.
Koronan takia yliopistossa ja kirjastossa jouduttiin toteuttamaan nopeassa aikataulussa tilojen sulkeminen, ja tämä on varmasti vaikeuttanut monen opiskelujen etenemistä. Kevään ajan olemme aktiivisesti laajentaneet sähköisiä kokoelmiamme. Valitettavasti täysin painettuja kokoelmia ei voi korvata e-versiolla, asiaa valaistu jo tämän artikkelin alussa. Nyt 14.5. alkava kirjojen noutopalvelu tuo helpotusta painettujen aineistojen saatavuusongelmaan.

Olisi todella hienoa, jos olisi mahdollista saada kirjaston paperisia kirjoja lainaan myös tässä etäopiskelutilanteessa. Esimerkiksi pientä maksua vastaan postissa tai noutopisteeltä. Se helpottaisi tutkielman valmistumista!
Rajoitettu kirjojen noutopalvelu on alkanut 14.5. Maksua siitä ei peritä. Toivotaan, että palvelusta on apua tässä poikkeustilanteessa. Palvelu on myös meille kirjastolaisille uuden oppimistilanne, ja päivittäin tulee uusia asioita ratkottavaksi.

Huh, onneksi lainoja ei tarvinnut palauttaa yliopiston sulkeutumisen ajaksi. Kiitos siitäkin.
Tämä oli vähintä, mitä tässä nopeasti tulleessa tilanteessa saatoimme tehdä.

Tsemppiä hankaliin aikoihin.
Kiitos ja samoin teille hyvä asiakkaamme. Pysytään terveinä.

Ruutuspaperilla kolme hymynaamapiirroskuvaa (suupielet ylöspäin, suu viivana, suupielet alaspäin) ja niiden vieressä ruudut, joihin voi piirtää ruksin.

Joensuu

It would be nice to have more library materials available in electronic format.
Unfortunately, not all the materials currently needed in teaching and research are available electronically. Our procurement principle is to purchase all materials in electronic format whenever possible. We are also always cooperating with university subjects to make even more of the materials needed in studies available in electronic format.

It is good that you have a lot of online books and that Liukula’s articles are also available electronically!
Thank you for your feedback. The electronic availability of articles, including older ones, is continuously improving. I will also take this opportunity to advertise that UEF is participating in the national Tutkain project that is increasing the electronic availability of Finnish articles tremendously.

It is cold in halls A and B on the library’s second and third floors. The lighting in the library should also be improved. In general, I think that the comfort of the library should be improved, at least primarily with regard to lighting and temperature. Apart from that, the library’s services function well.
We will pass this feedback on. This problem is not easy to resolve, as the building is starting to get ‘old’ and would perhaps require solutions at the level of a renovation. However, we will try to promote this to the extent possible.

The library or at least parts of it should be open to students for 24/7 regardless of having a badge. Especially during Finnish winter the current situation is a huge safety risk. If a student were to accidentally leave keys and/or cell phone inside they may not be able to get into their building at home (as the key pads are deactivated at night), which for some students is an hour walk away already. Relying on deposits for badges and fines for opening the doors is asinine at best. It puts undue strain on us as students when all we want is a study place that is warm and maybe has access to a printer.
When this current practice was designed, the intention was to take the safety of the users comprehensively into account. This also involves the right of access being limited to those who have paid the deposit fee for an access badge and, through this, individuals who have accepted the terms of use and familiarised themselves with the safety instructions. It is part of the user’s responsibility not to forget their access badge and key in the library.

Thank you, lovely library staff! I always feel welcome at the library. Even if I enter warily with a stack of overdue books in my backpack, you always give a warm welcome and assistance, regardless of the issue.
Thank you, we will pass the feedback on to the staff. And there is no need to be wary, since this is a daily occurrence that we who work at the library are familiar with. So you are not ‘unique’ in this respect.

It would be really nice if the university buildings had small soundproof ‘phone booths’. (I’ve seen some on the Tikkarinne Campus of Karelia University of Applied Sciences.) Right now, there really are no places where you can go to make important calls in peace. I would like the library’s reading area and the halls upstairs to be warmer. I avoid studying in those places because it is too cold there without mittens and a coat.
We will pass on the wish for a phone booth and the feedback about the facility temperature issues.

I am not always able to focus on my studies because people might be talking and giggling amongst themselves at the library.

The first floor of the Joensuu Campus Library is divided into noise zones, some of which allow talking and even giggling, though the other users naturally have to be taken into consideration. The reading area, on the other hand, is a completely silent space. Perhaps moving there would help matters?

UEF Primo

Primo is absolutely awful to use. It is unclear and no matter what device you use it on, the website updates itself automatically or goes back to the start of the search results by itself, which makes it difficult to search for or examine works. The poor usability does not inspire you to search for works at all.
We are sorry to hear that. Your comment did not provide me with enough information to determine whether this is a defect or a feature. The website does not ‘update’ automatically, nor does it move to the start of the search results by itself. Such features are not built into Primo. For search instructions, see Quick guide and Search in UEF Primo.

Primo is pretty challenging to use and awkward to browse, particularly on mobile devices. I would also like to see more materials in electronic format. However, the library’s employees are lovely and helpful!
The mobile service is not completely ideal yet, but the scalability and operation of the user interface is being developed to be more user-oriented.

COVID-19 spring

More of the library materials should be made available in electronic format. Many were unable to get course books when the libraries closed, and there is a limited number of books because many people took ‘a million’ books home with them, not leaving much of anything for the rest. The studies of many people are being delayed because not all materials are available.
Due to COVID-19, the university and library had to close down the facilities on a tight schedule, which has definitely affected the progress of many people’s studies. We have been actively expanding our electronic collections this spring. Unfortunately, fully printed collections cannot be replaced with electronic versions, which is already explained at the beginning of this article. The book pick-up service launched on 14 May will alleviate the issue in the availability of printed materials.

It would be really great if it were possible to also borrow the library’s paper books during this distance learning situation. For example against a small fee via Posti or a pick-up point. It would make it easier to complete my thesis!
A limited book pick-up service started on 14 May. No fee is charged for it. We hope that this service will assist in this exceptional situation. The service is also a new learning situation for us at the library, and we come across new things in need of solving every day.

Huh, I am glad we did not have to return borrowed books because of the university closing. Thanks for that too.
It was the least we could do in this situation that came upon us so quickly.

Good luck with these difficult times.
Thank you and likewise, our dear customer. Let us all stay healthy.

Arja Juntunen, palvelupäällikkö | Head of Services
Asiakaspalvelut | Customer Services
Riitta Porkka, palvelupäällikkö | Head of Services
Tietoaineistopalvelut | Collection Services
Jukka Kananen, palvelupäällikkö | Head of Services
Verkko- ja julkaisupalvelut | Library IT and Publishing Services

Jaa tämä / Share this
Share