Tervetuloa lukemaan Itä-Suomen yliopiston blogeja!

Itä-Suomen yliopiston blogien joukossa on yliopiston yleisiä blogeja kuten UEF Puheenvuoroja -blogi, joka on tarkoitettu yliopiston sopimille säännöllisille blogikirjoittajille sekä yliopiston henkilökunnan satunnaisille blogikirjoituksille.

Jos yliopiston yksikkö tai henkilökunnan jäsen haluaa ylläpitää omaa blogiaan, blogipohjan tilaaminen onnistuu Heimon ohjeilla.

Itä-Suomen yliopiston blogit

• Puheenvuoroja -Itä-Suomen yliopiston toimijoiden puheenvuoroblogi
  • UEF-lähettiläiden blogi
  • 3A Water  – Blog of the 3A Water team developing a fast and reliable on-site water analysis method. We are one of the 20 teams competing in the Helsinki Challenge, a science based competition and idea accelerator.
  • Dequal -tutkimushankkeen blogi. Hankkeessa tutkitaan luokkaistuvaa digiyhteiskuntaa ja nuorten eriarvoistuvia elämiä sosioteknologisissa imperatiiveissa ja kuvitelmissa.
  • Echoes from the margin
  • UEF-erikoislääkäri -blogissa käsitellään uudistuvaan erikoislääkäri – ja erikoishammaslääkärikoulutukseen liittyviä asioita ja osa-alueita helposti pureskeltavassa muodossa ja eri toimijoiden näkökulmasta.
  • Erinomaista palvelunhallintaa rakentamassa -blogissa kirjoitetaan palvelunhallintaan liittyvistä ajankohtaisista asioista.
  • Forest issues on professori Timo Pukkalan blogi.
  • Hugi -blogi on humanistisen osaston henkilökunnan ja opiskelijoiden yhteinen blogi. Nimellä Hugi on kaksoismerkitys. Kirjoitamme sinulle, joka olet kiinnostunut kielen ja kulttuurin ilmiöistä, humanistisesta tutkimuksesta ja koulutuksesta, akateemisesta arjesta.
  • Jatkuva oppiminen – Jatkuvan oppimisen keskuksen koulutustarjonta on helppo väylä itsensä kehittämiseen, ammattiosaamisen täydentämiseen ja yrityksen osaamispääoman laajentamiseen.
  • Kaikki Himassa -Itä-Suomen yliopiston historia- ja maantieteiden laitoksen blogi.
  • Kasva tulevaisuuden opettajaksi -blogi esittelee Itä-Suomen yliopiston monialaista opettajankoulutusta kouluttajien, tutkijoiden ja opettajaopiskelijoiden kuvaamana ja kokemana.
  • KTL – Karelian Institute -laitoksen tutkijat kommentoivat ajankohtaisia tapahtumia ja kysymyksiä tutkimuksen näkökulmasta. /Institute’s researchers comment on topical issues and events relating to their research interests.
  • UEF – Liikunta- ja urheilulääketiede -blogi esittelee alan opiskelijoiden ja alumnien kuulumisia.
  • Nursing science in UEF -Department of the Nursing science blog.
  • Oikeutta kohtuudella -is the official blog of UEF Law School.
  • On the move-This blog gives you glimpses into what it’s like to be a UEFian and on the move.
  • Parasta aikaa varhaiskasvatuksessa -blogi esittelee Itä-Suomen yliopiston varhaiskasvatuksen koulutusta, tutkimusta ja pohtii ajankohtaisia aiheita.
  • Puut lähellämme -hanke kerää tietoa suomalaisille tärkeistä puista.
  • Sensotra — new understandings of sensory environmental relationships in three European cities, 1950–2020.
  • TUPLA -Tuottavuutta ja digitaalisia palveluita liiketoiminnan avuksi.
  • Tuulahduksia Brysselistä -blogi pureutuu EU:n tutkimuspolitiikkaan ja/tai tutkimus- ja innovaatiorahoitukseen.
  • UEFLibrary-blogissa Itä-Suomen yliopiston kirjaston henkilökunta kertoo ajankohtaisista kirjaston asioista ja tapahtumista.