Terveisiä Kuopion kampuskirjaston uudelta työntekijältä | Greetings from a new staff member at Kuopio campus library

(Please, scroll down to read in English.)

Hei kaikille! Olen Jaakko Nyrönen, ja aloitin tietopalveluneuvojana verkko- ja julkaisupalveluissa Kuopion kampuskirjastossa tammikuussa 2021. Lähtöisin olen Keski-Suomesta, vaikka Itä-Suomessa olenkin asunut jo pidempään. Opinnot sain valmiiksi Itä-Suomen yliopistossa Joensuun kampuksella (Suomen historia). Tuolloin kiinnosti historiallinen kriminologia. Informaatiotutkimuksen opinnot tein myöhemmin Oulun yliopistoon.

Valmistumisen jälkeen olen ollut töissä opettajana / yläkoulun erityisopetuksessa sekä kirjastovirkailijana, kirjastonhoitajana ja informaatikkona yleisessä ja korkeakoulukirjastossa. Kirjastoissa olen päässyt tekemään kaikenlaista, liittyen vaikkapa verkko-opintojen suunnitteluun ja toteutukseen, kirjastojärjestelmiin, kuvailuun tai julkaisutoimintaan. Nyt työ UEFissa onkin välistä mukavaa vaihtelua, kun voi keskittyä ja perehtyä seikkaperäisemmin tiedonkeruuseen sekä verkkojulkaisemiseen.

Kuopion kampuskirjastossa tehtäviini kuuluvat tällä hetkellä opinnäytetöiden eRepo-tallennukset sekä julkaisutiedonkeruuseen ja SoleCRISiin liittyvät tehtävät. Asiakaspalvelusta minut löytää myös muutamana päivänä viikossa.

Vapaa-ajallani luen – kirjasuosikkeina vaikkapa Pultava, Vihan hedelmät ja The Killer Angels – ja ulkoilen, kesällä viihdyn järvellä. Tietokilpailuista ja pallopeleistä olen myös aina tykännyt. Taloa yritän remontoida osaamiseni puitteissa silloin, kun aikaa riittää.

Mukavaa kevättä kaikille!

Mies, talvi, lumi, sininen taivas, aurinkoinen sää. Man, winter, snow, blue sky, sunny weather.

Melanian edustalla Kuopion kampuksella kylmänä, mutta aurinkoisena kevätpäivänä. Taustalla Savilahti. | In front of Melania building at Kuopio campus on a cold but sunny spring day.

Hi! My name is Jaakko Nyrönen. I started my new job as an information services advisor in the Library IT and publishing services at the Kuopio campus library in January 2021. I was born in Central Finland but I’ve been living in Eastern Finland for a while now.

I earned my master’s degree at the UEF Joensuu campus in Finnish history and I have also studied information studies at the University of Oulu.

My key duties here at UEF library include publishing the electronic master’s theses and registering university publications in the UEF SoleCRIS database. You can also find me at the university’s customer service desk.

My favourite hobbies are reading, quizzing, renovating the house and spending time at the lake.

Wishing a Nice Spring to Everybody!

Jaakko Nyrönen, tietopalveluneuvoja | Infomation Services Advisor
Verkko- ja julkaisupalvelut| Library IT and publishing services