Onko etätyö uhka vai mahdollisuus? Kokemuksiamme etätyöstä
Monessa yrityksessä henkilöstöä houkutellaan palaamaan toimistolle pitkän etätyöpätkän jälkeen. Ajankohtainen teema johtajien huulilla tuntuukin olevan kysymys siitä, kuinka työt järjestetään tästä eteenpäin. Mikä on sopiva etätyön ja lähityön keskinäinen suhde? Onko henkilöstöä syytä kehottaa palaamaan ainakin osaksi aikaa viikosta toimistolle vai annetaanko työntekijöille täysi valinnanvapaus oman työntekopaikan valinnassa? Etätyön uhat ja mahdollisuudet Viimeisen vajaan kahden […]
Digitaalinen asiakaskokemus on tärkeää juuri nyt
Kilpailu digitaalisessa liiketoimintaympäristössä on entistä tiukempaa, kun uusien verkkokauppojen määrä kasvaa koko ajan. Yksi keskeisin erottautumisen keino yrityksille verkkoympäristössä on positiivinen ja mieleenpainuva asiakaskokemus, joka ylittää asiakkaan odotukset. Mikäli verkkokaupassa vierailu alittaa asiakkaan odotukset, kynnys vaihtaa kilpailijalle on erittäin matala ja asiakas voi olla menetetty silmän räpäyksessä. Digitaalisen asiakaskokemuksen tärkeys on tunnistettu jo jokin aika […]
Miksi etäjohtamista tutkitaan juuri nyt?
Etätyö tuli osaksi ihmisten arkea niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa keväällä 2020, kun koronapandemian vuoksi yhteiskuntaa jouduttiin sulkemaan eri tavoin. Turvavälit, kasvomaskit ja käsihygieniasta huolehtiminen tulivat osaksi meidän jokaisen arkea. Koronapandemialla on ollut laajoja yhteiskunnallisia seurauksia ja uusi tilanne on vaatinut meiltä kaikilta digitaalisten viestintävälineiden ja kanavien opettelua. Teknologinen kehitys, joka oli nopeaa jo ennen […]
Kiinnostaako etäjohtaminen?
Jos vastasit kyllä, olet oikeassa paikassa! Tässä blogi-sarjassa saat uutta tietoa etäjohtamisesta digitaalisen viestinnän avulla. Pääset myös seuraamaan, miten akatemiatutkija Jonna Koposen tutkimushanke etenee seuraavien viiden vuoden aikana!