Uutta verta kokoelmapalveluissa | Fresh blood in collection services

(Please, scroll down to read in English.)

Moi, olen Hanna, Joensuun kampuskirjaston uusin tietopalveluneuvoja.  Aloitin työt tämän vuoden tammikuussa Itä-Suomen yliopiston kirjaston tietoaineistopalveluissa, koronasta ja pakkasista huolimatta.  Olen päälle kolmekymppinen paljasjalkainen pohjoiskarjalainen, kotoisin Joensuun reunamilta.

Valmistuin muutama vuosi sitten Oulun ammattikorkeakoulusta kirjasto- ja tietopalvelualan tradenomiksi. Tein ammattiharjoitteluni ja opinnäytetyöni Itä-Suomen yliopiston kirjastolle, mikä sytytti kiinnostuksen tieteellisessä kirjastossa työskentelyyn.

Valmistumiseni jälkeen työskentelin pari vuotta yleisissä kirjastoissa, viimeisimmäksi kirjastovirkailijana Enon ja Uimaharjun kirjastoissa. Muutaman opettavaisen ja tapahtumarikkaan yleisessä kirjastossa vietetyn vuoden jälkeen kaipasin jo uusia haasteita ja olin innossani, kun minut valittiin tietopalveluneuvojaksi Joensuuhun.

Työtehtäviini kuuluvat tällä hetkellä asiakaspalvelu, uusien kirjojen tarroittaminen, hyllytys sekä muut painetun kokoelman hoitoon liittyvät tehtävät.

Vapaa-ajalla (toki ei juuri nyt) tykkään käydä raskaamman musiikin keikoilla ja olen ollut Nightwish-fani yli 20 vuotta. Olen koko ikäni kärsinyt kroonisesta matkakuumeesta ja Lontoo on nykyisin lempimatkakohteeni.

Hanna kirjahyllyn edessä. Hanna in front of a book shelf.

Tutkailemassa Kalevala-kokoelmaa. Exploring the Kalevala collection.

Hey, I’m Hanna, the newest Information Services Advisor in Joensuu campus library. I started working at collection services in at the beginning of January this year.

I was born and bred North Carelian. A few years ago, I graduated from the Oulu University of Applied Sciences from Library and Information services degree program. I did my practical training here in Joensuu campus library and also wrote my thesis for the UEF library. Both sparked my interest in working at university libraries.

After graduation, I worked in Eno and Uimaharju libraries, both small village libraries in rural areas of Joensuu. After almost three eventful years, I was ready for new adventures and challenges. I was very excited when I was chosen for this position and have enjoyed the chance to work at the Joensuu campus library again.

My job includes customer service, handling and labelling new books, shelving returns and managing the printed book collections.

In my free time (during normal times) I love to go to rock concerts and I’m also a lifelong fan of Nightwish. I’m long-time sufferer of chronic wanderlust and London is my favourite travel destination.

Hanna Kamppuri, tietopalveluneuvoja | Infomation Services Advisor  Tietoaineistopalvelut | Collection Services