Pietarin Team Finland palveluksessanne

Team Finland -verkosto edistää Suomen ja suomalaisten yritysten menestymistä maailmalla. Verkosto kokoaa yhteen yritysten kansainvälistymistä, Suomeen suuntautuvia ulkomaisia investointeja ja Suomen maakuvaa edistävät valtiorahoitteiset toimijat ja niiden tarjoamat palvelut. Pietarin Team Finland -verkoston muodostavat Suomen Pietarin-pääkonsulaatti, Finpro, Finnvera, Suomalais-Venäläinen Kauppakamari sekä Suomen Pietarin-instituutti.

Pietarissa Team Finland on näkökulma ja toimintatapa: ”Yhdessä olemme enemmän”. Järjestämme tilaisuuksia ja vaihdamme aktiivisesti tietoa muun muassa toimintaympäristössä tapahtuneista muutoksista. Kerran kuukaudessa Suomen Pietarin-pääkonsulaatissa järjestetään yritysaamukahvit, joille kaikki Pietarissa toimivat suomalaisyritysten edustajat ovat tervetulleita verkostoitumaan sekä kuulemaan ajankohtaisia kuulumisia. Lisäksi järjestämme pääkonsulin johdolla vienninedistämismatkoja suomalaisyrityksille Luoteis-Venäjän eri alueille sekä erilaisia seminaareja. Esimerkiksi keväällä 2014 järjestimme Luoteis-Venäjän teollisuuspuistoja esittelevän seminaarin, jonka ansiosta kaksi suomalaisyritystä löysi sopivan paikan tehtaansa perustamiselle.

Team Finland tarjoaa tietoa, työkaluja ja verkostoja suomalaisten yritysten kansainväliseen menestymiseen eri puolilla Suomea ja maailmaa. Ota yhteyttä.

Kirjoittaja Martta Halonen on Luoteis-Venäjän Team Finland -koordinaattori, työ- ja elinkeinoministeriön erityisasiantuntija Suomen Pietarin pääkonsulaatissa.

Aducate ja Team Finland tekevät yhteistyötä ”Venäjän kaupan kansallisia erikoisuuksia”-koulutuksen tiimoilta. Ilmoittautuminen on käynnissä, lue lisää täältä.