Tervetuloa, uudet fuksit, yliopiston kirjastoon!

Sano hep, jos kuulostaa tutulta: uutena opiskelijana sinulle tulvii uutta tietoa joka puolelta niin kampuksella kuin vapaa-ajallakin.

Uusi opiskelupaikka jännittää, eikä jännityksen keskellä kaikkea voi muistaa. Mutta opiskelijana et ole koskaan yksin, onhan sinulla kirjasto!

Kirjasto on mukana menossa jo heti opintojen alkuvaiheessa. Pyrimme olemaan helposti ulottuvillasi, ja siksipä tässä on sinulle pieni muistilista syksyä varten:

* Osallistu tutorien mukana kirjastokierrokselle. Kierroksella voi kysyä, jos jokin mietityttää.

* Käy oman tieteenalasi Kirjastostartissa.

* Tutustu kirjaston verkkosivuihin – myös mobiililaitteella!

* Kysy rohkeasti kirjaston työntekijöiltä – sitä varten olemme paikalla. Nettisivuillamme on myös chat-palvelu. Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan!

* Syyskuun alussa 1.–8.9. kirjaston pop up -infomme ovat Joensuussa Carelian aulassa ja Kuopiossa Snellmanian sekä Canthian aulassa. Vastaamme mielellämme kysymyksiin, ja kanssamme voit tulla vaikka ihan vain juttelemaan.

* Facebook-sivultamme voit lukea ajankohtaiset tiedotteet, ja blogistamme pääset kurkkaamaan kulissien taakse kirjastoelämään. YouTube-kanavaltamme saat ohjeita, neuvoja ja vinkkejä.

* Tutustu UEF//Finnaan – kaikki kirjastoon liittyvät asiat hoituvat sen kautta.

Tällä pääset hyvin alkuun. Jos jäi jotain kysyttävää, me emme ole kaukana. Tule vain rohkeasti nykimään hihasta!

Lehtinen1

Hyvällä tieteellä on välittäjänsä – UEF // Kirjasto