Elektronista aineistoa – myös kotoa käsin

blogikuva1
Kirjastomme alati laajenevaa elektronista aineistoa on mahdollista käyttää helposti myös kotitietokoneilta etäkäyttöyhteyden avulla. Aineisto sisältää e-kirjojen lisäksi monipuolisen valikoiman elektronisia lehtiä, tietokantoja, verkkosanakirjoja ja hakuteoksia.

Etäkäyttö toimii kirjautumalla sisään Nelli-portaaliin omilla yliopiston käyttäjätunnuksilla tai Kuopion yliopistollisen sairaalan etäkäyttötunnuksilla. KYS:n henkilökunnan jäsenten on mahdollista tiedustella etäkäyttötunnuksia KYS:n kirjastosta. Ohjeita e-aineiston hakuun Nellistä löytyy Nellin käyttöoppaasta. Nellissä e-kirjat löytyvät julkaisijoittain. Itä-Suomen yliopiston opiskelijoiden ja henkilökunnan on lisäksi mahdollista etsiä ja avata e-kirjoja nimekkeittäin Joskusta kirjautumalla sisään yliopiston tunnuksilla.

E-aineiston etäkäyttöön on oikeus läsnäoleviksi ilmoittautuneilla UEF:n tutkinto-opiskelijoilla, avoimen yliopiston opiskelijoilla, henkilökunnalla ja Kuopion yliopistollisen sairaalan henkilökunnalla. Oikeutta etäkäyttöön ei ole niillä Aducaten opiskelijoilla, jotka eivät ole avoimen yliopiston opiskelijoita. Poissa-olevalla opiskelijalla on perustellusta, opiskeluun tai muuten yliopistoon liittyvästä syystä mahdollisuus hakea lupaa käyttöön täyttämällä käyttölupahakemus.

Lisätietoja voit kysyä kommenteissa tai osoitteesta nelli@uef.fi

Leena Purma, korkeakouluharjoittelija