Zoom-luento: Vähemmistökielet, karjala ja kieliteknologia

Itä-Suomen yliopiston karjalan kielen elvytyshanke järjestää keskiviikkona 8.2. kello 17–18 avoimen kieliteknologiaa käsittelevän Zoom-luennon.

Luennon tulee pitämään Flammie Pirinen Tromssan yliopistosta. Tapahtumassa kieliteknologiaa käsitellään juuri vähemmistökielten ja karjalan kielen näkökulmasta. Käsiteltäviä aiheita ovat kieliteknologiaresurssit, näppäimistöasettelut, mobiilinäppäimistöt, korpukset ja mahdolliset konekääntimet ja kieliopintarkistimet. Jos aikaa jää, tapahtumassa esitellään myös divvun.org-verkkosivua, jolle on koottu vähemmistökielille suunniteltuja kielityökaluja ja -resursseja.

Luento pidetään suomeksi ja se sopii sekä kieliteknologiasta kiinnostuneille että niille, joille aihe on vieras. Luennon loppuun on varattu aikaa keskustelulle ja kysymyksille. Tilaisuus tallennetaan, joten sen voi katsoa myös myöhemmin.

Luennolle tulee ilmoittautua viimeistään 7.2. Ilmoittautuneille lähetetään Zoom-kutsu sähköpostitse 8.2. aamupäivän aikana.

Ilmoittautua voit tästä linkistä.