Kiitos yhteistyöntäyteisestä vuodesta 2021!

Mitä HUMUS-hankkeessa tehtiin vuonna 2021 ja mitä on luvassa ensi vuonna? Kiitos kaikille toimintaamme osallistuneille humanisteille, työelämän edustajille ja muille yhteistyökumppaneille!

Työelämäviikot ovat vakiinnuttaneet paikkansa

Hankkeen järjestämissä neljässä työelämäviikossa oli yhteensä 39 tapahtumaa ja yli 400 osallistujaa. Tuttuun tapaan viikot sisälsivät organisaatiovierailuja, työelämävalmiuksia kehittäviä valmennuksia ja tietoiskuja yrittäjyydestä. Tilaisuuksissa keskusteltiin mm. digitalisaatiokehityksen tuottamista uusita osaajatarpeista ja uramahdollisuuksista humanisteille.

Mentorointiohjelman suosio jatkuu

Syksyllä käynnistyneessä mentorointiohjelmassa on mukana 18 mentoriparia. Humanististen alojen opiskelijoille ja niiltä valmistuneille mentoreina toimii kokeneita asiantuntijoita muun muassa koulutuksen, terveysteknologian, logistiikan ja teollisuuden parista. Tavoitteena on työelämän hyvien käytäntöjen jakaminen, humanistien osaamisen arvostuksen vahvistuminen ja uramahdollisuuksien avartuminen. Edelliseen ohjelmaan osallistuneiden kokemuksista voit lukea täältä.

HUMUS-hankkeen kevät 2022

Hankkeen viimeinen toimintakausi käynnistyy tammikuussa Tartu toimeen! -työelämäviikolla, joka järjestetään 31.1.–4.2.2022. Luvassa on muun muassa yritysvierailuja (Nurminen Logistics Oyj, Nolwenture Oy ja Storytel Oy), alumnien uratarinoita sekä työhaastatteluklinikka. Lisätietoja ja ilmoittautuminen täällä.

Keväälle on suunnitteilla myös työelämäkumppaneiden kanssa työpajoja ja vierailuluentoja osana kurssitoimintaa. Toukokuun lopussa on aika koota yhteen kolmivuotisen työelämäyhteistyön satoa hankkeen päätöstilaisuudessa. Kerromme myös, millä tavoin humanistisen osaston arkeen juurrutettu tiivis vuorovaikutus työelämän edustajien kanssa jatkuu. Tervetuloa kuulolle ja keskustelemaan!

Lisätietoa kevään ohjelmasta ja tapahtumiin osallistumisesta julkaistaan hankkeen sivuilla alkuvuoden aikana.