Humanistien uravalmennus 4.2.2021 klo 9–14

Tuleeko sinusta isona opettaja, toimittaja vai kenties kulttuuriletittäjä? Humanistisen koulutuksen tarjoamat työmahdollisuudet ovat monipuoliset, ja joskus voi olla vaikea hahmottaa itselle parasta suuntaa työelämässä.

Kuvassa kouluttaja Karoliina Jarenko hymyilee ja pitää käsiään ilmassa kuin taputtaen.

Kouluttajana ”Uuden työn puuhanainen” Karoliina Jarenko.

Humanistien uravalmennus 4.2.2021 klo 9–14 tuo apua oman uran suunnitteluun. Valmennuksessa käsitellään muun muassa ketterää urakehitystä, oman uran johtamista ja oman osaamisen tunnistamista.  Valmennus tarjoaa konkreettisia työkaluja oman osaamisen, motivaatiotekijöiden, ammatillisten kiinnostuksenkohteiden ja metataitojen tunnistamiseen sekä sanoittamiseen. Valmennuksen päätteeksi osallistujat koostuvat henkilökohtaisiin vahvuuksiin, osaamisalueisiin, taitoihin ja arvoihin pohjautuvan “Työminä tänään” -osaajaprofiilin.

Valmennus järjestetään etänä, ja se on osallistujille maksuton. Voit osallistua uravalmennukseen, jos olet Itä-Suomen yliopiston humanistisen alan (kielet, kulttuurintutkimus, historia) opiskelija tai humanistiselta alalta valmistunut. Valmennus käy hyvin tueksi humanistisen osaston opiskelijoiden portfoliotyöskentelyyn (opintojaksot 2110041 Osaamisen tunnistaminen ja oppimisportfolio ja 2110042 Asiantuntijaksi kasvamisen portfolio).

Ilmoittaudu valmennukseen 1.2.2021 mennessä lomakkeella: https://webropol.com/ep/uravalmennus.

Tilaisuuden järjestää HUMUS – Humanistit uudistuvassa työelämässä -hanke (ESR) osana
Haku päälle 4 ‑työelämäviikkoa.

Aikataulu
9.00–12.00 Teoriaa ja käytännön harjoituksia
12.00–12.30 Lounastauko
12.30–13.00 Itsenäinen työskentely, Työminä tänään -profiilin koostaminen.
13.00–14.00 Pienryhmätyöskentely ja yhteenveto

Kouluttaja
”Uuden työn puuhanainen”, VTM Karoliina Jarenko on yksi Filosofian Akatemia oy:n perustajista. Hän on kirjoittanut Frank Martelan kanssa muun muassa sisäisen motivaation johtamisesta sekä itseohjautuvuudesta. Karoliinalta ja Jenni Kankkuselta ilmestyy helmikuussa Kohti – ketterän urakehityksen työkirja -niminen teos, joka antaa työkaluja oman uran suunnitteluun ja johtamiseen. Uravalmennus perustuu kirjan ensimmäiseen osaan. Karoliinan ajatuksiin työelämästä voit tutustua Uuden työn puuhanainen YouTube-kanavalla.