Kevyesti ja kestävästi yrittämisen alkuun -paneelikeskustelu POLKU-tapahtumassa ti 22.9. klo 13

HUMUS-hanke (ESR) osallistuu POLKU-yrittäjyystapahtuman ohjelmaan Kevyesti ja kestävästi yrittämisen alkuun -paneelikeskustelulla tiistaina 22.9. klo 13–14 verkossa. Ilmoittaudu ja saat paneelikeskustelun Zoom-linkin sähköpostiisi.

Keskustelu esitetään myös Joensuun Tiedepuiston Temple of Challenge -salissa.

Panelistit:

Hanna Lusila, vastuulliseen designiin keskittyneen Weecos-verkkokaupan perustaja ja toimitusjohtaja

Anniina Löytönen, NY:n Vuosi yrittäjänä -ohjelman kautta Löytönen Wallpaper -yrityksen perustanut nuori yrittäjä

Hanna Männikkölahti, S2-opettaja, S2- ja selkokieliverkkokoulutuksia tarjoava yrittäjä

Juhana Venäläinen, FT, kulttuurintutkija, jonka tutkimusintresseinä ovat muun muassa työn ja talouden yhteiskunnalliset muutokset

Yksi kokeilee yrittäjämäistä toimintaa kevytyrittäjänä, toinen ryhtyy osa-aikaiseksi alustatyöntekijäksi, kolmas liittyy osuuskuntaan. Yritystoimintaa voi harjoittaa monin eri tavoin. Mistä lähteä liikkeelle, jos aiempaa kokemusta ei vielä ole, mutta yrittämisen halua on sitäkin enemmän? Mitä työelämän murroksesta ja sen vaikutuksista palvelujen tuottamiseen on tarpeen tietää ennen kuin ryhtyy toimeen? Miten aloitteleva itsensä työllistäjä voi hyötyä digitalisaation tarjoamista mahdollisuuksista? Mitä haasteita ja riskejä digitaalisten alusta-, jakamis- ja palvelutalouksien kentillä toimimisessa on? Kuinka varmistaa, että oma toiminta on paitsi taloudellisesti kannattavaa myös eettisesti kestävää ja vastuullista? Keskustelua näistä ja muista ajankohtaisista uuden yrittäjyyden kysymyksistä.