Kuinka kehitämme tulevaisuuden osaamista yhdessä? -paneelikeskustelu 29.11.

Tulevaisuuden osaaja – miksi humanisti? -tapahtumamme 29.11. päättää Kuinka kehitämme tulevaisuuden osaamista yhdessä? -paneelikeskustelu klo 13.

Panelisteina:

• Matti Turtiainen, Itä-Suomen yliopiston varadekaani, I-Factor-hankkeen johtaja. Turtiainen on kauppatieteiden yritysoikeuden ja -talouden professori. Hänen johtamassaan I-Factor-hankkeessa keskitytään kauppatieteiden ja Itä-Suomen alueella toimivien yritysten yhteistyön tiivistämiseen.
  • Jussi Hurskainen, Valamis Oy:n toimitusjohtaja. Hurskainen on yksi menestyneen Valamis Oy:n (ent. Arcusys) perustajista, ja hän sai vuonna 2012 Vuoden Nuori Yrittäjä -palkinnon. Hurskainen on kehittänyt avoimen lähdekoodin oppimisympäristöä, jota käytetään mm. Yhdysvaltain ilmailu- ja avaruushallintovirasto NASA:ssa.
  • Anu Kinnunen, koulutussihteeri CMC Finland  Kriisinhallintakeskuksesta. Mediakulttuuria ja viestintää opiskellut Kinnunen on edennyt urallaan ennakkoluulottomasti epämukavuusalueita kaihtamatta kustantamoista Sisäministeriön yhteydessä toimivaan Kriisinhallintakeskukseen.
  • Outi Suorsa, suunnittelija/uraohjaaja Itä-Suomen yliopiston Urapalveluista. Suorsa auttaa opiskelijoita heidän urapoluillaan ja vastaa mm. työllistymisselvityksistä. Suorsa on opiskellut myös humanistia aineita, esim. kulttuuriantropologiaa ja ranskaa. Ennen yliopistouraansa hän on työskennellyt erilaisissa toimistotehtävissä mm. kansainvälisen kaupan parissa.
  • Samuli Taponen, Future Missions oy:n edustaja.
  • Hanna Puro, FM-opiskelija perinteentutkimuksesta. Puro edustaa opiskelijoita paneelikeskustelussa. Hänen työharjoitteluunsa kuului vastajulkaistun Idän jättiläinen ja muita kaskuja Itä-Suomen yliopistosta -teoksen toimituskunnassa työskentely.

Keskustelua vetää Anne Heikkinen Itä-Suomen yliopiston viestinnästä.

Katso päivän koko ohjelma ja ilmoittaudu mukaan!