Oppiporttiin ja Terveysporttiin kirjaudutaan nyt Haka-tunnuksella

(The blog post discusses e-resources that are in Finnish only, so there will be no translation.)

Itä-Suomen yliopistolle on avattu mahdollisuus Haka-kirjautumiseen korkeakoulun käyttäjätunnuksella Terveysportissa ja Oppiportissa. Muutos yksinkertaistaa palveluun kirjautumista. Jos sinulla on jo ennestään Duodecim-tili, tulee sinun yhdistää nykyiset käyttäjätietosi Haka-kirjautumiseen.

Haka-kirjautuminen ei koske Aikakauskirja Duodecimia, jonka kirjautumistapa säilyy ennallaan.

Jos sinulla ei ole Duodecimin käyttäjätiliä (olet uusi käyttäjä)

1. Mene osoitteeseen https://www.oppiportti.fi tai https://www.terveysportti.fi/
  2. Valitse kirjautumisikkunassa joko Oma Oppiportti- tai Kirjaudu sisään -kuvake.
  3. Valitse kirjautumisikkunassa ”Kirjaudu organisaatiotilillä”.
  4. Valitse valikosta Itä-Suomen yliopisto
  5. Kirjautumisen jälkeen sinut ohjataan palvelun etusivulle.

Yllä olevan prosessin myötä sinulle syntyy Duodecim-tunnukset.

Voit jatkossa käyttää organisaatiokirjautumista suoraan osoitteissa

Seuraavilla kerroilla sinut ohjataan suoraan UEFin kirjautumisnäkymään.

Jos sinulla jo on Duodecim-käyttäjätili (olet vanha käyttäjä)

Mikäli olet rekisteröitynyt Oppiportin käyttäjäksi jo aiemmin, voidaan Duodecim-tunnuksesi yhdistää Haka-tunnukseen. Näin säilytät aikaisemmat suoritustietosi siirtyessäsi Haka-tunnistautumiseen.

1. Siirry osoitteeseen www.oppiportti.fi/uef.fi
  2. Mikäli haluat yhdistää aiemman Duodecim-tilisi Haka-tunnukseesi vastaa “Onko sinulla olemassa oleva Duodecim-tili?” kysymykseen “Kyllä, yhdistä tiedot”.
Kohdassa numero kaksi oleva ohje kuvana.

3. Kirjaudu sisään Duodecim-tunnuksellasi. Jos et muista tunnuksiasi, voit käyttää Unohtuiko salasana -toimintoa.

Kohdassa numero kolme oleva ohje kuvana.

4. Sinut ohjataan Itä-Suomen yliopiston kirjautumisnäkymään. Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi. Tämän jälkeen tietosi on yhdistetty, ja sinut siirretään Oppiportin etusivulle sisäänkirjautuneena.

Voit jatkossa käyttää organisaatiokirjautumista suoraan osoitteissa

Seuraavilla kerroilla sinut ohjataan suoraan UEFin kirjautumisnäkymään.

Kaarina Meriläinen, tietoasiantuntija
Tietoaineistopalvelut