Kuinka UEF-Finnaan kirjaudutaan ensimmäisellä kerralla?

Testikäytössä oleva UEF-Finna on ollut käytössä kohta kaksi kuukautta ja jonkun verran olemme saaneet siitä käyttökokemusta. Palautetta on tullut eniten kirjautumisesta, joten tässä lisäohjetta siitä.

Finnaan kirjaudutaan kahdella eri tavalla. Yliopiston opiskelijat ja henkilökunta kirjautuvat aina Haka-kirjautumista käyttäen ja kirjaston muut asiakkaat Joskun kirjastokortilla. Jotta Finna ja Josku voivat ”seurustella” keskenään, täytyy ensimmäisellä kerralla Joskun kortti liittää käyttäjän ”Omaan tiliin” Finnassa. Kaikille on aivan aluksi tärkeintä käydä vaihtamassa Josku-tietokannassa salasanansa, jos ei ole sitä jo aiemmin tehnyt.

Ohje yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle (nämä vaiheet tehdään vain kerran):

Vaihe2

Vaihe3

Ohje kirjastokortilla kirjautumiseen muille asiakkaille (nämä vaiheet tehdään vain kerran):

Vaihe11

Vaihe22