Leikkilorutuokio karjalan ja suomen kielellä

Aika: TORSTAINA 2. MAALISKUUTA 2023 KLO 18.00 –20.00
Paikka: Laulurinne, Joensuu
Kota. Lapsen runon teksti karjalan kielellä.

Tule terveh kotah loruttelomah! Kuva: Jussi Sinkkonen

Harakka huttuo keittäy,hännälläh härkiččöy,nenälläh kuottelou.Tuli viisi vierahaista,anto tällä, anto tällä,anto tällä, anto tällä.Tällä pakšupiällä ei ni täytyn.
Še kattilua kavistamah,tuli vejen jano.Läksi vettä noštamahkorennolla kultasella,kauhalla hopiesella.Jalkani čurahtamah,čui čui, hakosen alla!
Himottaisko opaštuo lukuista-loruista karjalakši? Tahi onko šiula oma loruni, kumpasen tahtosit jakua?
Tule terveh monikieliseh leikkiloruillaččuh Muašeutuyhissyš Šyväinlanka ry:n kotah Jovenšuun Laulurintiellä nellänäpiänä 2. kevätkuuta 18.00–20.00 aikah.
Leikkilorukotvani on oša Laulurintien Lumipuisto -pituo.
Karjalankielisen lorukotvasen vetäjänä on Olga Karlova karjalan kielen elvytyšprojektista.
Vällä piäšy! Tule terveh loruttelomah!
suomeksi
Haluatko oppia loruja karjalan kielellä? Tai onko sinulla oma loru jonka tahtoisit jakaa?
Tervetuloa monikieliseen leikkiloruiltaan Maaseutuyhdistys Sydänlanka ry:n kotaan Laulurinteelle torstaina 2.3. klo 18.00–20.00
Leikkilorutuokio on osa Laulurinteen Lumipuisto -tapahtumaa: linkki tapahtumakalenteriin
Kokoontumisen tarkoituksena on laulaa ja lausua loruja kotanuotion äärellä. Mukana rutkasti karjalankielisiä loruja.
Tuokion vetäjinä toimivat:Olga Karlova (Karjalan kielen elvytyshanke, Itä-Suomen yliopisto)Pekka Suutari (Itä-Suomen yliopisto) jaJussi Sinkkonen (Maaseutuyhdistys Sydänlanka ry)
Kodassa tarjolla pikkurahaa vastaan pakuripannuteetä ja -kahvia. Lapsille mehua. HUOM: Juomat edullisempia omaan kuppiin ostettuna, otathan oman kupin mukaan!
Vapaa pääsy. Kotaan mahtuu kerralla loruttelemaan n. 20 henkilöä.
Karjalankielinen lasten loru

Kuva: kuvakaappaus lorukortista