Palvelumuotoilua humanisteille -työpaja yhteistyössä Luotsin kanssa

Aika: 18.11. klo 9–12, 30.11. klo 9–12 ja 14.12. klo 9–12.
Paikka: Luotsin Ruuma (Plaza Centrum, Kauppakatu 29)
Ilmoittaudu lomakkeella (paikkoja rajallinen määrä, ilmoittautuminen päättyy 14.11.2021).

Oletko opintojesi aikana löytänyt intohimosi kieli- tai kulttuurialojen kentältä? Haluatko selvittää, millaisia liikeideoita voi kehittää vahvuuksiasi ja osaamistasi hyödyntämällä? Palvelumuotoilua humanisteille -työpajassa perehdyt palvelumuotoiluun menetelmänä sekä kokeilet menetelmän avulla uuden palvelun tai tuotteen kehittämistä liikeideaksi omien vahvuuksiesi ja kiinnostuksenkohteidesi pohjalta. Voit aloittaa idean työstämisen puhtaalta pöydältä tai hyödyntää esimerkiksi opintojen aikana tekemiäsi projektitöitä tai opinnäytettäsi.

Työpajassa keskitytään liikeidean kehittämiseen palvelumuotoilun näkökulmasta kokeilumielessä. Se tarjoaa sinulle kuitenkin hyvät edellytykset idean jatkokehittämiseen myöhemmin esimerkiksi Business Joensuun yritysvalmentajien kanssa.

Työpaja on suunnattu humanisteille, joiden tavoitteena on valmistua lukuvuonna 2022 sekä jo valmistuneille työtä hakeville humanisteille. Työpajaan otetaan kahdeksan henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä niin, että etusijalla ovat Joensuussa kirjoilla olevat henkilöt. Jos paikkoja jää, myös muualla kirjoilla olevat voivat osallistua.

Humanististen alojen opiskelijat voivat saada työpajasta opintosuorituksen (1 op) opintojaksoon 2110021 Työelämään suuntaavat opinnot (humanistinen osasto) tai 5111453 Muut suomenkieliset erikoiskurssit (historia) seuraavasti:

• Olet maisteriopintoja suorittava humanistisen alojen (kieli- ja kulttuuriaineet ja historia) opiskelija.
  • Teet ennakkotehtävän 17.11. mennessä.
  • Osallistut 3 X 3 h työpajatyöskentelyyn 18.11, 30.11. ja 14.12. Luotsin Ruumassa (Kauppakatu 29).
  • Palautat oppimispäiväkirjan 31.12. mennessä.

Työpajaan osallistuminen kannattaa sisällyttää myös osaksi maisteriopintojen portfoliota (2110042 Asiantuntijaksi kasvamisen portfolio)!

Palvelumuotoilua humanisteille -työpajan järjestävät HUMUS – Humanistit uudistuvassa työelämässä -hanke (UEF) ja Luotsi-hanke (Joensuun kaupunki). Hankkeita rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto (ESR).