Humanistien uravalmennus 18.11.2021: aikaansaamisen taidot haltuun

Onko sinulla sata palloa ja keskeneräistä tehtävää yhtä aikaa ilmassa? Täyttyvätkö sähköposti ja kalenteri kuin vahingossa, ja päivät ovat liian usein ”tulipalojen sammuttelua”, päälle kaatuvia määräpäiviä, kesken jääneitä tehtäviä ja kiirettä? Aikaansaamisen taidot haltuun -valmennuksessa saat vinkkejä ja välineitä stressittömään tekemiseen niin töissä kuin opinnoissakin. Saat enemmän aikaan, kun opit käsittelemään jatkuvaa ärsyketulvaa tehokkaasti ja sinulla on selkeä käsitys siitä, mihin sinun kannattaa kulloinkin keskittyä.

Valmennuksessa 18.11. kello 12.30–16.30 käydään läpi aikaansaamisen prosessi ja perehdytään käytännönläheisten harjoitusten avulla Getting Things Done (GTD) -menetelmään. GTD on kansainvälisesti tunnettu viiden askeleen työnkulun menetelmä tietotyön toiminnanohjaukseen. Sen tavoitteena on vapauttaa ajatuskapasiteetti luovaan ja tuottavaan käyttöön.

Valmennus järjestetään etänä (Teams), ja se on osallistujille maksuton. Voit osallistua valmennukseen, jos olet Itä-Suomen yliopiston humanistisen alan (kielet, kulttuurintutkimus, historia) opiskelija tai humanistiselta alalta valmistunut. Voit käyttää valmennusta portfoliossasi (opintojaksot 2110041 Osaamisen tunnistaminen ja oppimisportfolio ja 2110042 Asiantuntijaksi kasvamisen portfolio).

Ilmoittaudu valmennukseen 14.11. mennessä ilmoittautumislomakkeella.

Ilmoittautumisen yhteydessä saat lyhyen alkukartoituksen, joka auttaa sinua syventymään valmennuksessa itsellesi olennaisiin aikaansaamisen esteisiin ja niiden ratkaisemiseen. Valmennuksen jälkeen saat seurantakyselyn.

Valmennuksen järjestää HUMUS- Humanistit uudistuvassa työelämässä -hanke (ESR) osana Haku päälle 7 -työelämäviikkoa.

Kuva kouluttajasta

Kouluttaja Jukka Backman.

Kouluttaja Jukka Backman toiminut vuodesta 2016 lähtien kansainvälisesti sertifioituna GTD-valmentajana ja -kouluttajana. Jukka on opettanut GTD-menetelmää useille kotimaisille ja kansainvälisille yrityksille (mm. IBM, Marimekko oy ja Visma Solutions oy) sekä julkaissut suomenkielisen GTD – itsensä johtamisen 5 askelta -oppaan. Jukan blogista ja Mikä toimii? -podcastista löydät lisää vinkkejä aikaan saamisen taitojen kehittämiseen.