UEF-Primo ja kansallinen Finna

Oman yliopistokirjastosi tietokanta UEF-Primo (linkki avautuu uuteen ikkunaan) sisältää sekä kirjaston painetut että e-kirjat sekä pääsyn maksullisiin tietokantoihin ja e-lehtiin. UEF-Primon haussa kirjaston kokoelmista kannattaa käyttää hakukielenä suomea ja englantia, kansainvälisten artikkelien haussa englantia. Kotoa käsin muista aina kirjautua UEF-Primoon, niin maksulliset aineistot toimivat. Ota UEF-Primo haltuun käyttöohjeiden avulla (linkki avautuu uuteen ikkunaan).

Kansallisesta Finnasta osoitteessa finna.fi (linkki avautuu uuteen ikkunaan) löydät mm. suomalaisten korkeakoulukirjastojen kokoelmat. Jos siis haluat kartoittaa onko tutkimusaiheestasi julkaistu vaikkapa graduja, on Finna oikea paikka etsiä. Kansallisesta Finnasta löydät myös kotimaiset artikkeliviitteet ja linkkejä kotimaisiin kokotekstiartikkeleihin.

Katso lisää Finnan hakutekniikoista ja hakutuloksen rajaamisen vaihtoehdoista (videon kesto 8:08, tekijä CC BY SA Itä-Suomen yliopiston kirjasto):

(3/2024)