Tervetuloa!

Tässä materiaalissa tutustut sosiaali- ja terveyshallintotieteen, terveystaloustieteen ja sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan keskeisiin tieteellisen tiedon hakuvälineisiin  (hakukoneet/tietokannat) sekä yleisiin tiedonhaun tekniikoihin, joita voit soveltaa kaikenlaisessa tiedonhaussa.
Avaa aiheet ylalaidan pudotusvalikoista.

Osa tiedonlähteistä on tarjolla vain Itä-Suomen yliopiston yliopistoyhteisön jäsenille. Ne vaativat kirjautumisen UEF-käyttäjätunnuksilla.
Yhä enemmän tietoa löytyy myös kaikille avoimista tiedonlähteistä.

Tärkeimmät hakuvälineet löydät myös UEF-kirjaston sivulta Sosiaali- ja terveysjohtamisen tiedonlähteet. [aukeaa uuteen välilehteen]
Tiedonhaun pikaopas [aukeaa uuteen välilehteen]
Ohjeita kansainvälisten artikkeleiden hakuun tietokannoittain Hakukoneet ja tietokannat -otsikon alla.

Itä-Suomen yliopiston tutkinto-opiskelija:
Jos suoritat tiedonhaun kurssin, ilmoittaudu Pepissä (8020050 Sosiaali- ja terveysjohtamisen tiedonhaku, 1op). Saat kurssiavaimen Moodeen, missä ovat kurssin tehtävät. Tarvitset kurssilla oman tutkimusaiheen/tiedonhaun aiheen. Kurssi yhdistetään todellisiin ja syventävää tiedonhankintaa vaativiin tehtäviin.

Tekijät:
Maarit Putous ja Itä-Suomen yliopiston kirjaston opetus- ja tietopalvelut.
maarit.putous[at]uef.fi

Lisenssi CC-BY-NC.lisenssi: Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.