Tervetuloa!

Tässä materiaalissa tutustut kauppatieteiden keskeisiin tieteellisen tiedon lähteisiin sekä yleisiin tiedonhaun tekniikoihin, joita voit soveltaa kaikenlaisessa tiedonhaussa. Avaa aiheet ylälaidan pudotusvalikoista.

Osa tiedonlähteistä on tarjolla vain Itä-Suomen yliopiston yliopistoyhteisön jäsenille. Ne vaativat kirjautumisen UEF-käyttäjätunnuksilla.
Yhä enemmän tietoa löytyy myös kaikille avoimista tiedonlähteistä.

Tärkeimmät hakuvälineet löydät myös UEF-kirjaston sivulta Kauppatieteiden tiedonlähteet. [aukeaa uuteen välilehteen]
Tiedonhaun pikaopas [aukeaa uuteen välilehteen]

Itä-Suomen yliopiston opiskelija, jos suoritat tiedonhaun kurssin, ilmoittaudu Pepissä (8020030 Kauppatieteiden tiedonhaku, 1op). Saat kurssiavaimen Moodeen, missä ovat kurssin tehtävät.
Tarvitset kurssilla oman tutkimusaiheen/tiedonhaun aiheen. Kurssi kannattaa siten yhdistää todellisiin tiedonhankintaa vaativiin tehtäviin, esim. kandiseminaarivaiheeseen.

Tekijät Maarit Putous ja Itä-Suomen yliopiston kirjaston opetus- ja tietopalvelut.
maarit.putous[at]uef.fi

Lisenssi CC-BY-NC.lisenssi: Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.